Jakość druku a zainteresowanie ofertą drukarni

Składając w drukarni zamówienie na określone wydruki, oczekujemy, że otrzymamy je jak najszybciej i możliwie niskim kosztem. Nie trudno się domyśleć, że nie są to jednak jedyne warunki, jakie drukarnia powinna spełnić, by móc zainteresować klientów swoją ofertą. Na sprzedaż usług drukarskich, a co za tym idzie – zyski drukarni, wpływa również szereg innych elementów, w tym jakość druku.

Od czego zależy udana współpraca z drukarnią?

Niezależnie od tego, jak dużo i jak często korzystamy z usług drukarni, zawsze zależy nam na tym, by usługi te były realizowane na jak najwyższym poziomie. Ocena jakości usług odbywa się już na etapie składania zamówienia. Proces ten nie powinien być kłopotliwy, dobrze również, jeśli może odbywać się na odległość. Największym uznaniem cieszą się zatem te drukarnie, które umieszczają na swoich stronach internetowych przejrzysty formularz składania zamówienia. W momencie, gdy drukarnia przyjmuje zamówienie, powinna nawiązać z klientem kontakt, by omówić wszelkie szczegóły. Tutaj bardzo ważne jest podejście drukarni i zachowanie pracownika. Klient powinien czuć, że pracownik jest zaangażowany w wykonywane obowiązki i rzeczywiście chce jak najlepiej zrealizować przyjęte zlecenie. Oczywiście ważne jest także to, w jakich godzinach i w jakie dni tygodnia może prowadzić z klientem rozmowy. Niektóre drukarnie przyjmują zlecenia specjalne i na życzenie klientów pracują również w godzinach nocnych i w weekendy.

Druk zgody z wymogami klienta

Współpracę z drukarnią można uznać za udaną, jeśli zlecenie realizowane jest zgodnie z wymogami klienta i zawsze na czas. Szybkie tempo realizacji zleceń nie powinno jednak negatywnie wpływać na jakość druku. Jeśli współpraca z drukarnią odbywa się w miłej atmosferze, zlecenia realizowane są szybko, a ceny usług przystępne, ale klient otrzymuje wydruki złej jakości, prawdopodobnie więcej nie skorzysta z oferty takiej firmy.

Jakość druku a sprzedaż usług drukarskich

Nie jest możliwe, by drukarnia oferowała jednocześnie najwyższą jakość wydruków i najniższą cenę na rynku. Nie da się pozyskać wysokiej jakości wydruków bez odpowiedniego sprzętu i dobrej jakości materiałów, co oznacza, że bardzo tania sprzedaż usług drukarskich byłaby dla firmy nieopłacalna. Oczywiście zdarzają się klienci, dla których jakość druku ma drugorzędne znaczenie, jednak zdecydowana większość rezygnuje z usług drukarskich, które nie spełniają określonych wymagań.

Jakość pracy drukarni można sprawdzić, prosząc o próbki wydruków. Dla klienta istotna jest zarówno jakość podłoża (papieru, foli, płótna), jak i samego nadruku. Powinien być wyraźny, mieć równe kontury i nie rozmazywać się. Istotna będzie również kolorystyka, bo jeśli zamawiamy wydruki w kolorze czarnym, niedopuszczalne są odcienie grafitowe czy ciemnogranatowe.

Drukarnia, która zapewnia wysoką jakość druku, może liczyć na równie wysoką sprzedaż usług drukarskich. Klienci, którzy dotychczas korzystali z jej usług, nie odejdą do konkurencji, a zachęcą do współpracy kolejne osoby.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.