Głębia koloru – dotyk

Głębia koloru a efekt 3d

Kolor ma olbrzymi wpływ na to jakie rzeczy wybieramy. Choć na pierwszy rzut oka mogłoby się wydawać, że kolor nie odgrywa tak dużej roli, a inne rzeczy takie jak marka, model, kształt czy funkcjonalność liczą się bardziej często wcale tak nie jest. Wystarczy sobie tylko wyobrazić sytuacje kiedy to właśnie kolor sprawił, ze zdecydowaliśmy się coś kupić, a wcześniej dana rzecz wcale nam się nie podobała. Dopiero gdy faktycznie zobaczyliśmy dany telefon lub samochód w danym kolorze zdecydowaliśmy się je zakupić.

Co więcej, to właśnie kolor sprawia, że te same rzeczy tylko w innych kolorach wyglądają inaczej. Ten sam krój bluzki, ale w czerni i w żółci będzie sprawiał zupełnie inne wrażenie. Kolor jest w tym konkretnym przypadku ważny do tego stopnia, że obie te bluzki mogą nam się wydawać całkowicie inne. Aby jednak kolor mógł faktycznie spełniać tak wielką rolę musi być mowa o rzeczywistej głębi koloru. To właśnie głębia koloru sprawia, że kolor ma faktyczną moc i siłę sprawczą, która może zdecydowanie wpłynąć na nasz wybór.kredki

Co ciekawe, w tak bardzo popularnych i szeroko reklamowanych efektach 3d czyli trójwymiarowości to właśnie głębia koloru odgrywa nadrzędną rolę. Chodzi tutaj głównie o intensywność barw i ich jakość. Głębia koloru to właśnie sama esencja koloru, która nie jest w żaden sposób ograniczona, rozmyta czy rozcieńczona. Aby efekt 3d został zachowany (w plakatach, fototapetach, obrazach na płótnie, ale także w kompletach pościeli czy innych mniej tradycyjnych wydrukach) musimy pamiętać o głębi koloru, a zatem musimy dysponować wysokiej jakości sprzętem.

Głębia koloru a smak

Co ciekawe, głębia koloru często sprawia, że przedstawione obrazy chce się dotykać. Jest to naturalna reakcja, zwłaszcza w przypadku wydruków trójwymiarowych. Co więcej, takie obrazy pełne koloru i intensywne mają naprawdę bardzo wielką moc, która sprawia, że chce się je także smakować. Choć takie stwierdzenie może się wydawać kontrowersyjne, wystarczy podeprzeć się odpowiednim przykładem. Wyobraźmy sobie fototapetę do kuchni przedstawiającą w dużym zbliżeniu hamburgera z frytkami. Głębia kolorów, intensywna zieleń sałaty, krwista czerwień sosu pomidorowego czy chrupka świeżość jasnożółtej bułki sprawia, że ślinka cieknie. Głębia kolorów oraz ich intensywność, a także pomysłowe przestawienie danej rzeczy w odpowiednim kontekście (hamburger w dużym zbliżeniu w kuchni) sprawia, że chcemy smakować i kosztować. Co więcej, okazuje się, że nie ma w tym nic dziwnego i jest to w pełni naturalna reakcja na tego typu obraz.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *